09 October 2011

The Fighting Roosters and An Eagle (Ayam Yang Berkelahi dan Burung Elang)

The Fighting Roosters and An Eagle

In a farm, there lived two roosters which feuded and fought each other. One day, they started a quarrel and fought again, pecked and scratched each other. They kept fighting until one of them was defeated and ran away into a corner to hide.

The rooster which won that fight proudly flew into the roof of the cage, and flapping his wings, crowed with great pride and hard as if he wanted to let the whole world know about his victory. But just then an eagle that flew in the air heard it and finally saw the rooster on the roof. The eagle finally pounced down and grabbed the winner rooster to be brought to the nest.

The other rooster that had been defeated, saw the whole accident and came out from the hiding place and took its place as the winner in a fight earlier.

Arrogance will lead you to downfall




Ayam Yang Berkelahi dan Burung Elang

Di suatu daerah pertanian, hiduplah dua ekor ayam jantan yang saling bermusuhan dan sering berkelahi antara keduanya. Pada suatu hari, mereka memulai pertengkaran dan kembali berkelahi, saling mematuk dan mencakar. Mereka berkelahi terus hingga salah satunya di kalahkan dan lari menjauh ke sudut untuk bersembunyi.

Ayam jantan yang memenangkan perkelahian itu dengan bangganya terbang ke atas atap kandang, dan mengepak-ngepakkan sayapnya, berkokok dengan sangat bangga dan kerasnya seolah-olah dia ingin memberi tahukan ke seluruh dunia tentang kemenangannya. Tetapi saat itu seekor burung elang yang terbang di udara mendengar dan akhirnya melihat ayam tersebut di atas atap. Burung elang tersebut akhirnya turun dan menyambar dan menerkam ayam jantan yang jadi pemenang tadi untuk dibawa ke sarangnya.

Ayam yang satunya yang tadinya dikalahkan, melihat seluruh kejadian itu dan keluar dari tempat persembunyiannya dan mengambil tempat sebagai pemenang di perkelahian tadi.

Rasa sombong menyebabkan kejatuhan

No comments:

Post a Comment

With all respect, because the articles
in dee-english.blogspot.com are typed manually
and original thought of the writer (most of them),
so for those who want to copy paste (COPAS)
any article from this blog, please put link
of the article you copy paste. Thank you.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...