16 September 2011

A vain little mouse (Seekor tikus kecil yang angkuh)

A vain little mouse

A little mouse lived in a beautiful house. One day, when she was sweeping the floor, she found a coin. She said "With this coin, I am going to buy a nice red ribbon for my hair. I will look beautiful"

She was really beautiful with the red ribbon on her hair. Then she sat next to the window so that everybody could see her.

"Little mouse, you look so pretty" said the donkey. "Will you marry me?" and she asked, "What will you do at night?"
"I will bray like this" said the donkey. And then he brayed
"Oh, no. I will get frightened" said the mouse.

Then the dog asked her "Little mouse, you look beautiful. Why don’t you marry me?"
"What will you do at night?" asked the mouse.
"I will bark like this" said the dog. Then he barked.
"No, I will get frightened" said the mouse.

Finally, the cat asked her, "Beautiful mouse, will you marry me?"
"I will sing a beautiful song like this" then he sang a song.
"Yes, I will marry you" said the mouse.

So they get married, but on their wedding night, guess what! The cat did not sing a beautiful song. He ate the vain little mouse!





Seekor tikus kecil yang angkuh 

Seekor tikus kecil tinggal di sebuah rumah yang indah. Suatu hari, ketika ia sedang menyapu lantai, ia menemukan koin. Dia berkata: "Dengan koin ini, saya akan membeli pita merah yang indah untuk rambut saya. Saya akan terlihat cantik "

Dia benar-benar cantik dengan pita merah di rambutnya. Lalu ia duduk di samping jendela sehingga setiap orang bisa melihatnya.

"Tikus kecil, Kau tampak begitu cantik" kata keledai. "Maukah kau menikah dengan ku?" Dan dia bertanya, "Apa yang akan Anda lakukan pada malam hari?"
"Saya akan meringkik seperti ini" kata keledai. Dan kemudian dia meringkik
"Oh, tidak. Saya takut" kata mouse.

Kemudian seekor anjing bertanya "tikus kecil, kau terlihat cantik. Mengapa kau tidak menikah saja dengan ku?"
"Apa yang akan Anda lakukan pada malam hari?" Tanya si tikus.
"Saya akan menggonggong seperti ini" kata si anjing. Lalu ia menyalak.
"Tidak, saya takut" kata si tikus.

Akhirnya, seekor kucing bertanya kepadanya, "tikus yang cantik, maukah kau menikah dengan ku?"
"Saya akan menyanyikan sebuah lagu yang indah seperti ini" kemudian ia menyanyikan sebuah lagu.
"Ya, aku akan menikah denganmu" kata tikus.

Kemudian mereka menikah, tetapi pada malam pernikahan mereka, coba tebak! Si kucing tidak menyanyikan lagu yang indah. Dia makan tikus kecil yang angkuh itu!

No comments:

Post a Comment

With all respect, because the articles
in dee-english.blogspot.com are typed manually
and original thought of the writer (most of them),
so for those who want to copy paste (COPAS)
any article from this blog, please put link
of the article you copy paste. Thank you.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...