08 October 2011

A Dog and Her Shadow (Seekor Anjing dan Bayangannya)

A Dog and Her Shadow

A dog got a bone from a person, came running back to his house as quickly as possible with pleasure. When he passed a very small bridge, she looked down and saw herself reflected in the water under the bridge. This greedy dog thought she saw another dog carrying a bone that was bigger than hers.

If she stopped to think, he would know that it was only her shadow. But the dog was not thinking anything, and instead dropped the bone she was carrying and jumped into a river. Greedy dog was finally with difficulty swam to the riverbank. When she arrived safely at the edge of the river, she just stood pensive and sad because the bone she carried was lost. She later regretted what happened and realized how stupid she was.

It would be foolish to have a greedy nature




Seekor Anjing dan Bayangannya

Seekor anjing yang mendapatkan sebuah tulang dari seseorang, berlari-lari pulang ke rumahnya secepat mungkin dengan senang hati. Ketika dia melewati sebuah jembatan yang sangat kecil, dia menunduk ke bawah dan melihat bayangan dirinya terpantul dari air di bawah jembatan itu. Anjing yang serakah ini mengira dirinya melihat seekor anjing lain membawa sebuah tulang yang lebih besar dari miliknya.

Bila saja dia berhenti untuk berpikir, dia akan tahu bahwa itu hanyalah bayangannya. Tetapi anjing itu tidak berpikir apa-apa dan malah menjatuhkan tulang yang dibawanya dan langsung melompat ke dalam sungai. Anjing serakah tersebut akhirnya dengan susah payah berenang menuju ke tepi sungai. Saat dia selamat tiba di tepi sungai, dia hanya bisa berdiri termenung dan sedih karena tulang yang di bawanya malah hilang, dia kemudian menyesali apa yang terjadi dan menyadari betapa bodohnya dirinya.

Sangatlah bodoh memiliki sifat yang serakah

No comments:

Post a Comment

With all respect, because the articles
in dee-english.blogspot.com are typed manually
and original thought of the writer (most of them),
so for those who want to copy paste (COPAS)
any article from this blog, please put link
of the article you copy paste. Thank you.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...