07 September 2011

Fatty Loses Weight (Si Gendut yang ingin kurus)

Fatty Loses Weight

Fatty decided that he was just too fat, so he went to Skinny and asked him what he should do.
Skinny saw this as a chance to make money from Fatty.

"Come back tomorrow with five dollars and I will help you lose three pounds" Skinny said
The next day, Fatty came to Skinny's house and gave him the five dollars. Skinny directed
him to his back yard, where Fatty found a small rabbit. The rabbit had a sign on its chest that said
"if you catch me, you get to eat me!"

Of course, Fatty just loves roast rabbit, so he started chasing the hare around the yard.
After a long chase, he finally caught the rabbit, cooked it, ate it, weighed himself and sure enough,
he had lost three pounds.

"This is great" Fatty told Skinny. "Tomorrow I will come back and I want to lose ten pounds".
"OK, but that's more difficult" Skinny said. "It will cost you ten dollars".

So, Fatty returned the next day, paid his ten dollars and went into the yard. He found another
small rabbit with a sign on its chest which said "if you catch me, you get to eat me!".

This rabbit was a lot faster and could run a lot longer. It took Fatty a very long time to catch it.
Eventually, he did catch it. He cooked it, ate it, weighed himself and found that indeed, he had lost ten pounds.

Fatty was very happy with this result, so he said to Skinny, "This is great! I'm losing weight
and getting a good meal at the same time. Tomorrow I'll come back, but this time i want to lose twenty pounds"

"That's OK. I'll bring your money tomorrow"
The next day Fatty came, paid the money and went into the yard. There he found a lion
with a sign on its chest which read "If I catch you, I get to eat you!"






Si Gendut yang ingin kurus

Si Gendut memutuskan bahwa dia terlalu gemuk, jadi dia pergi ke Si Kurus dan bertanya apa yang harus ia lakukan. Si Kurus melihat ini sebagai kesempatan untuk menghasilkan uang dari Si gendut.

"Datanglah kembali besok dengan lima dolar dan saya akan membantu kamu menurunkan tiga pon" kata Si Kurus.
Keesokan harinya, Si Gendut datang ke rumah Si Kurus dan memberinya lima dolar. Si kurus mengarahkan
dia ke halaman belakang rumahnya, di mana Si gendut mendapati seekor kelinci kecil. Kelinci itu memiliki tanda di dadanya yang mengatakan
"Jika kamu menangkap saya, kamu bisa makan aku!"

Tentu saja, Si Gendut sangat menyukai kelinci panggang, maka ia mulai mengejar kelinci mengelilingi halaman.
Setelah lama mengejar, akhirnya ia menangkap kelinci itu, memasaknya, memakannya, ia timbang sendiri dan tentu saja, berat badannya telah turun tiga kilogram.

"Ini luarbiasa" kata Si gendut ke Si kurus. "Besok aku akan datang kembali dan saya ingin turun sepuluh pon".
"Oke, tapi itu lebih sulit" kata Si Kurus. "Ini akan dikenakan biaya sepuluh dolar".

Jadi, Si Gendut kembali keesokan harinya, membayar sepuluh dolar dan masuk ke halaman. Dia temukan
kelinci kecil lain dengan tanda di bagian dada yang mengatakan "jika kamu tangkap saya, kamu bisa makan aku!".

Kelinci ini lebih cepat dan dapat berlari jauh lebih lama. Si Gendut butuh waktu yang sangat lama untuk menangkapnya. Akhirnya, ia menangkapnya. Dia masak, makan, dia timbang berat badannya sendiri dan mendapati bahwa memang, ia telah kehilangan sepuluh pon.

Si Gendut sangat senang dengan hasil ini, maka ia berkata kepada Si Kurus, "Ini luarbiasa! Aku kehilangan berat badan dan mendapatkan makanan yang enak pada waktu yang sama. Besok aku akan kembali, tapi kali ini saya ingin turun dua puluh pon "

"Tidak apa-apa. Aku akan membawa uang mu besok"
Keesokan harinya Si Gendut datang, membayar uang tersebut dan masuk ke halaman. Di sana ia menemukan seekor singa
dengan tanda di bagian dada yang berbunyi "Jika saya menangkap kamu, saya bisa makan kamu!"




Taken from English is fun second edition ( David L. Larcom ) Visipro

No comments:

Post a Comment

With all respect, because the articles
in dee-english.blogspot.com are typed manually
and original thought of the writer (most of them),
so for those who want to copy paste (COPAS)
any article from this blog, please put link
of the article you copy paste. Thank you.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...